Template Template
Template Saturday 04 September 2010 Template
 
Template
Heeft voeding invloed op onze ogen?
groenten

Uit steeds meer wetenschappelijk onderzoek blijkt hoe essentieel gezonde voeding voor onze ogen is. Het Cambridge Institute for Better Vision heeft bijvoorbeeld veel onderzoek gedaan naar de oorzaken van diverse oogziektes. Vooral de oogziektes die voornamelijk bij oudere mensen voorkomen, zoals cataract (staar), glaucoom (verhoogde oogdruk) en netvlies degeneratie (verlies van scherpzicht). Het blijkt dat deze ziektes mede veroorzaakt wordt door een chronisch tekort aan specifieke vitamines en mineralen.

 
kersen

Door het jarenlange gebruik van kunstmest is het gehalte aan mineralen in de bodem drastisch verlaagd. Het gehalte aan essentiële vitaminen en mineralen is in aardappelen sinds 1985 met 70 % afgenomen, in bonen met 60 % en in appels zelfs met 80% teruggelopen. (Bron Ode nr 100 Okt 2007). Tijdens de Natuurlijk Beter Zien cursus wordt ook uitgebreid stilgestaan bij het belang van gezonde voeding en worden er voedingstips gegeven speciaal voor de ogen

Terug naar de Vragen
 
Template
Template Template Template
 

Gratis Introducties!

Gratis introducties in Amsterdam en Heerenveen. Zie verder de Agenda

Leesbril lessen

U wilt van uw leesbril af? Dat kan, volg nu speciale leesbril lessen in Amsterdam. Klik hier

Ankertje

Lees het Ankertje "Natuurlijk Beter Zien" over het zelfgenezend vermogen van je ogen.
Verkrijgbaar op bol.com
Template
Design: Rijn de Jonge
Template